הצעת החוק המבקשת לאפשר לזוגות הומואים להיכנס להליך הפונדקאות, לא תעלה להצבעה בפתיחת כנס החורף. ח"כ יעל גרמן: "אני קוראת לחברי הקואליציה לשים קץ לאפליה המבישה ולהציע בעד הזכות להורות שוויונית

אתמול ראשון 07.10.2018, פורסם בחדשות 'כאן' ברשת ב' כי למרות הצהרות הח"כים אמיר אוחנה (הליכוד) ומירב בן ארי (כולנו) כי יקדמו את הצית החוק בשבועות הראשונים של כנס החורף, ההצעה כרגע מוסרת משולחן הכנסת עקב חוסר ההסכמה בתוך הקואליציה.

כזכור, בסוף הכנס הקודם בעקבות אישור החוק המאפשר פונדקאות לאימהות יחידניות, הודיעו הח"כים אמיר אוחנה מהליכוד ומירב בן ארי מכולנו כי הם יעלו להצבעה הצעה שתאפשר הליך דומה גם לאבות יחידנים. היוזמה עלתה ברקע הביקורת הקשה נגד נוסח החוק שאושר, שהותיר בחוץ את הזוגות החד-מיניים.

לפני כחודשיים פורסם בכאן רשת ב' כי סיעת כולנו דורשת מהחרדים ומהליכוד לקדם את התיקון לחוק הפונדקאות, המבקש לאפשר גם לזוגות חד-מיניים לבצע את ההליך – במקביל לחוק הגיוס. למרות הדרישה, מפלגתו של משה כחלון לא מאיימת להפיל את חוק הגיוס אם הדרישה לא תיושם.

 

ח"כ יעל גרמן כתבה בחשבון הפייסבוק שלה בתגובה:

"22 שנות אפליה הספיקו הבוקר הודיע ראש הממשלה, בניגוד גמור להתחייבות שלו לקהילה, כי אין הסכמות סביב חוק הפונדקאות ולכן לא יעלה בשבועות הקרובים את התיקון לחוק הפונדקאות להצבעה.נשמע לכם מוכר? התירוץ הזמני שקונה לו זמן.  אלא שלא ניתן לזה יד, אנחנו (יש עתיד) נעלה את חוק הפונדקאות  כבר בשבוע הראשון למושב החורף. ראש הממשלה יצטרך להחליט אם הוא בעד הקהילה הגאה או נגדה. האם עומד מאחורי המילה שלו או מזלזל בה ובקהילה.אני קוראת לכל חברי הקואליציה לשים קץ לאפליה המבישה ולהצביע בעד הזכות להורות שוויונית לקהילה הגאה".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) כתבה בתגובה: "העיקרון שהבטחות צריך לקיים כבר מזמן לא תקף לגבי ראש הממשלה. הספין על הגב של הקהילה הגאה לפני חודשיים מתגלה במלוא מערומיו כעת – ומה שעצוב לא פחות הוא שזה כבר לא מפתיע אף אחד שראש הממשלה משקר במצח נחושה".

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני): "תיראו מופתעים: הממשלה לא תעלה את חוק הפונדקאות ללהט"בים, בניגוד להבטחותיה. זוכרים את השקר שראש הממשלה נתניהו, ביחד עם התזמורת הקבועה ע"ש מירי רגב, אמיר אוחנה ושטייניץ, סיפרו לכם כשהעבירו את חוק הפונדקאות נגד הזוגות ההומוסקסואליים לפני כמה חודשים? בטח שזוכרים. כשנאמתי נגד האפליה הפוגענית הזו, נתניהו השיב לי בהבטחה שאותה הדגיש שוב ושוב: "בתחילת המושב הבא נעביר חוק מתוקן", אמר. אז אמר. גם מעט הח"כים "הליברליים" של הליכוד ושל "כולנו", יצאו בתירוצים והבטחות שבתחילת המושב הממשלה תעביר את החוק ותעצור את האפליה. אז הבטיחו. עוד ספין. בסופו של יום, בזמן שקבוצת מיעוט צעקנית שמייצגת בסך הכל אחוז בודד באוכלוסיה מסובבת את כל הממשלה על האצבע הקטנה שלה – חברי כנסת בקואליציה לא מצליחים להפעיל לחץ מינימלי כדי לדאוג שהממשלה תעביר את החוק. וגרוע מזה – הם משתפים פעולה עם כל ספין תורן ופוגעים בציבור שהם מייצגים. האמת היא, שהממשלה נטרפה מבהלה כשראתה את הכוח הענק שלנו ברחובות – כשגילתה שהקהילה הלהט"בית כבר לא מסכימה שיידרסו אותה, ונלחמת על החיים שלה ועל השפיות של כל המדינה. בבת אחת, כל דוברי הממשלה יצאו בהבטחות חדשות בניסיון לחסל את המחאה ולהחזיר את הזעם לארון. לא היה ספק שראש הממשלה משקר לנו בפנים. הוא לא יעז לעשות משהו נגד הקבוצה הקיצונית ששומרת על הכיסא שלו בממשלה – בתמורה לעבודתה, הוא החליט מזמן להפסיק לשמור על האינטרסים של רוב אזרחי המדינה. לא להאמין שלרגע היו מי שניסו לשכנע אותנו שזה אמיתי, ולא להאמין שהיו מי ששוכנעו. ומה המסקנה? בימים הקרובים יהיו הרבה דיבורים על בחירות, סקרים ופוליטיקות קטנות – הכל במטרה להשכיח מאיתנו את העובדה שהממשלה הרעה הזו ממשיכה לפגוע, לשקר ולרמוס את הזכויות הבסיסיות של כל אזרח בישראל. נתניהו, בנט וחבריהם אשפים בלסובב ולשקר במטרה להחליש תנועות מחאה אותנטיות. הם יעשו הכל כדי לחסל ביקורת. כן, הם מפחדים ממנה מאד. הם יודעים שכל הפגנה קטנה יכולה להתפשט למחאת המונים ולהתגבש לכוח פוליטי שיעיף אותם מהשלטון. הם גם יודעים שהשינוי בלתי נמנע: בכל העולם המערבי מבינים שאי אפשר להמשיך להפלות ולפגוע בקהילת הלהט"ב, וגם בישראל, כבר מזמן, הרוב המוחלט בציבור תומך בשוויון. כרגיל, הציבור 1000 צעדים לפני הממשלה שלו. התקופה הזו, החושך הפוליטי הזה – הוא יחלוף. הוא חלק מהעבר, בעוד שהערכים שאנחנו נלחמים למענם הם העתיד. אבל כדי שזה יקרה – כולנו חייבים להתעורר, להפסיק להאמין לספינים העלובים של נתניהו ושומריו בקואליציה, ולהילחם בכל הכוח על החיים שלנו כאן.



לצפייה בכתבה המלאה יש ללחוץ כאן