ח"כ בצלאל סמוטריץ' על מערך הכשרות של צהר בכנס לרבני הערים והמועצות המקומיות: "לא ניתן לזעוק על הצורך בשיפור מערכת הכשרות ביד אחת בעוד היד השנייה מונעת את שיפורה של הרבנות הראשית".

אתמול, שלישי 28.08.2018 נאם  ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) במסגרת הכנס לרבנים ערים ומועצות מקומיות שנערך במלון לביא והתייחס למערך הכשרות של ארגון צהר, לשירותי הדת ולרבנות הראשית.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי): "לפני כשנה וחצי הגשתי הצעת חוק שביקשה להסמיך את הרבנות הראשית לקבוע סטנדרטים אחידים ושקופים למערך הכשרות הממלכתי של הרבנות הראשית. הצעת החוק הוגשה בתמיכתם של שני הרבנים הראשיים וכל הסיעות הדתיות בכנסת והיא אמורה הייתה לייעל מאוד את מערך הכשרות ולשפר את הנראות הציבורית שלו. באופן מפתיע משרד האוצר התנגד להצעת החוק על אף שהיא טיפלה במרכיב המרכזי שמגדיר את המונופול שלשיטת משרד האוצר קיים בתחום הכשרות ולכן מבחינה מקצועית האוצר צריך היה להיות הראשון לתמוך בה. כאשר ניסיתי לברר מי עומד מאחורי טרפוד החוק הבנתי כי גורמים בארגון צהר עושים זאת באמצעות ח"כ רועי פולקמן וח"כ רחל עזריה. לא ניתן לקחת מצהר את פעולותיה החיוביות אבל בעניין הזה הם התנהלו בחוסר אחריות רק כדי לפגוע ברבנות הראשית, ולא לאפשר לה להתייעל כדי שאפשר יהיה אחר כך להסביר למה צריך להפקיע ממנה את תחום הכשרות ולהצדיק את מיזם הכשרות של צהר – שחופף למעשה ברובו להצעת החוק שהגשתי . לא ניתן לזעוק על הצורך בשיפור המערכת ביד אחת בעוד היד השנייה מונעת את שיפורה של הרבנות הראשית. הרבנות הראשית סובלת מנחיתות מובנית בדעת הקהל. הישראלי הממוצע פוגש את שירותי הדת באירועים טראגים וקשים כמו גירושין, סכסוכי ירושה, לוויות וכד' ולכן באופן טבעי המפגש הזה משאיר חוויה שלילית, גם אם זה בתת מודע. בנוסף, אף אחד לא אוהב גופים עם סמכות שאומרים להם מה לעשות, כפי שלא רבים אוהבים את רשויות המס. כדי להתגבר על זה ישנה חשיבות גדולה לכך שהאזרח יפגוש את שירותי הדת גם באירועים משמחים יותר ובחוויות חיוביות. מעבר להתייעלות הנדרשת בשירות שהרבנות נותנת במסגרת שירותי הדת הקלאסיים צריך לייצר ממשקים נוספים מול החברה הישראלית. בשביל זה צריך תקציב משמעותי. עם תקציב בסיס של פחות משלושים מיליון שקל אין שים סיכוי בעולם לעשות את זה. יש צורך ליצור קואליציה של כל מי שזה חשוב לו בכנסת, לא רק מהשפה ולחוץ, ולפעול לשם כך. הבית היהודי חייבת לדרוש בממשלה הבאה בחזרה את תיק הדתות, יש חשיבות גדולה שמשרד זה יונהג על ידי מפלגה שרואה במדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתינו ופועלת לאור ערך זה".