הצעת החוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות (תיקון – הכרה בתא משפחתי של יותר משני הורים), התשע"ח 2018 של ח"כ יואל חסון נפלה ברוב של 42 מתנגדים לעומת 21 תומכים.

היום, רביעי 06.06.2018 עלתה במליאה, הצעת החוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות (תיקון – הכרה בתא משפחתי של יותר משני הורים), התשע"ח 2018 של ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני). ההצעה נפלה ברוב של 41 מתנגדים לעומת 24 תומכים.

ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני): "העולם שלנו משתנה בכל כך הרבה מובנים, ואנחנו רואים את זה בכל דבר בחיינו. העולם משתנה בטכנולוגיה, הוא משתנה שיח, הוא משתנה בקצב, הוא משתנה ביכולות של כל אחד מאתנו, והוא גם משתנה בחיים האישיים שלנו. בחיים האישיים שלנו, של כל אחד מאתנו שהוא חלק ממשפחה, זה משותף לכולנו. כולנו חלק ממשפחה, משפחה כזאת או משפחה אחרת. פעם היה באמת משפחה, מה שנקרא המודל הרגיל הידוע, של אימא ואבא, זה מה שהיה, זה מה שהיה צריך להכיר בו. לזה החוק נתן את כל התשובות, כל הפסיקות התייחסו למשפחות מהסוג הזה, אבל אז העולם השתנה. והעולם השתנה כבר לפני 20 שנה כשהתחילו בישראל, או התחילה בישראל התופעה של משפחות חד-הוריות, של נשים, בדרך כלל נשים שלא מצאו את בן הזוג שלהם, והחליטו בכל זאת להיות הורים.

 

שר האנרגיה ח"כ יובל שטייניץ (הליכוד): "אני חושב, שההצעה הזאת היא בעייתית מאוד, כי היא תפתח את הפתח, היא לא רחוקה מזה. גם אם נשים את ההגבלה על ארבעה אנשים במערכת הזוגית, היא תפתח את הפתח לקומונות של ריבוי נשים נוסח גואל רצון ואחרים.

ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני): " אנחנו מדברות ומדברים על מצב שהחוק היום מפלה לרעה זוגות שעושים הסכמים חוקיים עם נשים עצמאיות ריבוניות שבוחרות לעשות הורות משותפת עם הנשים, אבל אומרת להם, מישהו מכם יצטרך לוותר על ההכרה בו או בה כהורה".

לקריאת הצעת החוק המלאה יש ללחוץ כאן