ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) : "אין סיכוי שאנחנו נוכל להסכים לשינוי כלשהו בסטאטוס קוו בסמכות של בתי הדין והרבנות הראשית לקבוע מי הוא יהודי".

אתמול, שלישי 29.05.2018 התראיין ח"כ יעקב מרגי (ש"ס)  ברדיו קול חי על מסקנות דוח הגיור, ונתן התייחסות קצרה בנושא.

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) :"אין סיכוי שאנחנו נוכל להסכים לשינוי כלשהו בסטאטוס קוו בסמכות של  בתי הדין והרבנות הראשית לקבוע מי הוא יהודי כאן. לכן כל ניסיון להכניס את זה בדרך כזאת או אחרת או להכיר בגיורים כאלה וארחים ולתת להם מעמד כזה או אחר לא יקום כי אסור לנו. אם צריך להפיל ממשלה על זה, מפילים. אם צריך בשביל חוק הגיור להפיל ממשלה אנחנו נפיל את הממשלה. בחמש עשרה השנים שאני בכנסת לא שמעת ממני את המושג להפיל ממשלה אבל בעניין חוק הגיור לא תהיה ברירה.

חד משמעית אפשר בפרוצדורות המנהלתיות להגדיל את מספר בתי הדין ולפזר אותם ברחבי הארץ ולהרחיב אותם, אבל גיור, בנושא מהלכות אחרות, לא קיימות בו שיטות שונות. רק בשבוע האחרון שאלו איך עמים שלמים נכחדו ועם ישראל נשאר לאורך כל הדורות. צריך להסתכל מה קרה ליהדות ארצות הברית ומה לתנועה הרפורמית ואיזה כליה היא הביאה על עם ישראל. את אותם כמויות שאיבדנו שם איבדנו בשואה על עם ישראל. הציונות בתפוצות קיימת במידות מעטות מאוד לכן אני לא מבין את החרדה מהם".

להזאנה לראיון המלא יש ללחוץ כאן