ח״כ נחמן שי : ״ישראל מתעלמת מיהדות התפוצות באירועי חגיגות ה-70 למדינה. נזכרים ביהדות התפוצות רק ברגעי מצוקה.

חבר הכנסת ד״ר נחמן שי (המחנה הציוני) המשמש כיו״ר השדולה לחיזוק העם היהודי בכנסת, תבע השבוע משרת התרבות מירי רגב (הליכוד), לשלב באופן מידי לפחות נציג של יהדות התפוצות בטקס המשואות החגיגי בהר הרצל.

השבוע ביום שני ה9.4.2018 תבע חברת הכנסת ד״ר נחמן שי (המחנה הציוני) המשמש גם,  כיו״ר השדולה לחיזוק העם היהודי בכנסת,  משרת התרבות מירי רגב (הליכוד) לשלב באופן מידי לפחות נציג של יהדות התפוצות בטקס המשואות החגיגי בהר הרצל.

ח״כ נחמן שי (המחנה הציוני): ״ישראל מתעלמת מיהדות התפוצות באירועי חגיגות ה-70 למדינה. נזכרים ביהדות התפוצות רק ברגעי מצוקה. במהלך ההיסטוריה של מדינת ישראל ליוו אותה קהילות יהודיות מהעולם כולו, תמכו, סייעו וגיבו בכל ההיבטים. הקהילות היהודיות בתפוצות הן העורף האסטרטגי של מדינת ישראל, תמיד היו לנו למשענת תומכת, נאמנה ויציבה, ועתה הם נשכחו בחגיגת ה-70 למדינת ישראל? הקשר בין מדינת ישראל לתפוצות הוא ייחודי, אינו דומה לאף עם אחר בעולם, וכעת ביום חגה, מפנה מדינת ישראל עורף לתפוצותיה ומתעלמת מהם בבוטות. צעד תמוה זה הוא המשך ישיר למגמת ההתרחקות המסוכנת של מדינת ישראל מהתפוצות. כמו בהקפאת מתווה הכותל ובסוגיית חוק הגיור, שוב סוטרת ישראל על פרצופם של יהודי התפוצות ודוחה אותם.״

העתק ממכתבו אותו העביר ח״כ נחמן שי לראש הממשלה, ליו״ר הכנסת וליו״ר הסוכנות היהודית.