ח"כ בצלאל סמוטריץ' בכנס ארגון חות"ם בנושא המשפחה היהודית: "צריך להחליט אם מקיימים את מדינת ישראל על בסיס עולם ערכי מעוות וחולה או שאנחנו על יסודות של צדק ושל מוסר"

ארגון "חותם" ערך ביום רביעי (14.3.2018) כנס בנושא "המשפחה היהודית מול התעמולה הלהט"בית" בישיבת ההסדר בעיר שדרות. בכנס השתתף גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), ונשא דברים שעיקרם הבעת דעתו בנושאים שונים של דת ומדינה הנוגעים לסוגיית הנישואין, הפונדקאות והיחס ככלל לזגוות להט"בים בישראל.

הנה כמה מן הדברים שאמר ח"כ סמוטריץ' במסגרת הכנס:
"היינו מאוד רוצים שכל אדם פרטי יעשה מה שצריך לעשות אבל זה לא הדיון. אנחנו לא נכנסים לכל אדם הביתה. הויכוח הוא על התופעה ועל הזכות שלטעמי היא חובה של החברה ושל המדינה לעודד תופעות שאנחנו רואים אותם כתופעות חיוביות שהן טובות ובריאות ולשלול תופעות שאחנו רואים אותן כשליליות. מה הזכות של המדינה להכווין את ההתנהגות של אזרחיה. 

יש תפיסה באקדמיה שאומרת שדמוקרטיה ליברלית היא עיוורת לכל התופעות האלו ואסור לה לנקוט עמדה ביחס לערכים שונים. זה פיקציה כי המדינה מקדמת כל הזמן תעדוף של ערכים ומכריעה ביניהם. מדינה פוגעת כל הזמן בזכויות ובחרויות של אזרחיה- כמו כשהיא מגייסת אותנו לשלוש שנים בצבא. השאלה איננה האם מותר למדינה מותר להגביל זכויות של האזרח אלא האם יש הצדקה או אינטרס ציבורי לפגיעה. 

האם זה מוצדק שהמדינה תקדם הקמת בתים ומשפחות מסורתיות רגילות של אבא ואמא וילדים ,הרבה ילדים, ולשלול ולא לתת לגיטימציה לורות אחרות שאנחנו רואים בהן צורות לא נכונות לחברה. אז האמת היא שלנו כאנשים דתיים בוודאי מספקיה הקביעה של התורה גם אם אין כאן אינטרס ציבורי. 

יש לנו ויכוח עד היום עם חסידיו של אהרן ברק על אילו עקרונות אנחנו מקיימים את השיטה- האם אנחנו מקיימים את מדינת ישראל על בסיס של עולם ערכי מעוות וחולה או שאנחנו משתיתים את מדינת ישראל על יסודות של צדק ושל מוסר שהם יסודות של מדינת היהודים. 

אבל אנחנו בפירוש יכולים להבין, וכדאי לנו להבין ולהיות יכולים להסביר לחברה הישראלית ככה שגם שכל בריא מבין את זה- כשאנחנו מדברים על ההיגד הזה של משפחה מסורתית, משפחה יהודית, משפחה טבעית אז הוא מורכב משניים- משפחה, ואחר כך גם משפחה "נורמלית", רגילה, אבא אמא וילדים. 

למה משפחה טבעית מסורתית רגילה זה הדבר הטוב והנכון? קודם כל התורה אמרה, ואנחנו יכולים לראות את זה גם במבחן התוצאה. כולם מתעסקים בלהט"בים כאילו הם כל העולם. הם אחוז קטנטן. רוב גדול של האנשים בעולם בטבע, גברים ונשים… אדם וחוה. כך נבראנו, אין דרך להביא חיים לעולם שלא בדרך הזאת. גם אם נתאמץ מאוד.