שר החינוך והתפוצות בנט: "יאיר לפיד התנגד כשר אוצר להקצאת כספים לתפוצות, לתפיסתי מדינת ישראל היא מדינת כל יהודי העולם"

ביום רביעי ה-27.12.2017 כתב שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט (הבית היהודי), פוסט בפייסבוק בנושא מצב יהדות התפוצות, שיעורי ההתבוללות בקרבה, והפעולות שעל מדינת ישראל לנקוט על בסיס ההנחה ש: "אנחנו מדינת היהודים, ויש לנו אחריות כלפיי אחינו אחיותינו בגולה". בנט סיפק תגובה מעניינת לגולשת שכתבה: "נראה לי שעדיף את כספי המיסים שלנו להשקיע קודם כל באזרחי ישראל, שמשלמים אותם".

 

בפוסט מתאריך ה- 30.12.2017 כתב השר בנט פוסט מביקורו באנגליה, לאחר פגישה עם כ-1,300 סטודנטים מ26 מדינות כתב השר בנט על הצורך במניעת התבוללות:
לא מוותרים על אף יהודי. סיימתי עכשיו שבת מרגשת בברמינגהאם, אנגליה, עם 1300 סטודטים יהודים מ26 מדינות בעולם (ארה״ב, רוסיה, ארגנטינה, ברזיל, גרוזיה, אוקראינה, צרפת, ישראל, קנדה, אורוגוואי, פנמה, גרמניה ועוד). רובם גדלו ללא קשר ליהדות ולישראל. שרנו, שוחחנו, למדנו והתחברנו
למדינת ישראל יש משימה חיוניות: לשמור על יהודי העולם. כשר התפוצות לא ארפה: למנוע התבוללות.  לחבר אותם לישראל.  אסור לנו לוותר

בפוסט מתאריך ה- 27.12.2017 כתב השר בנט פוסט שבו שטח את דעתו לגבי הפעילות של מדינת ישראל בקרב יהדות התפוצות:
בעצם ימים אלו, אנו מאבדים מיליוני יהודים בעולם שמתבוללים. זהו מצב חירום לעם היהודי, ועלינו לפעול עכשיו. תראו את הנתונים, הם מטרידים מאוד:  מתוך 8 מליון יהודים החיים בתפוצות, רק לכמיליון יש קשר קבוע לעם היהודי ומדינת ישראל; רק שליש מהצעירים היהודים בארה"ב מרגישים שלהיות חלק מהעם היהודי זה משמעותי עבורם; שבעה מעשרה יהודים בארה״ב מתחתנים עם בן/בת זוג שאינו יהודי. 

ישראל פועלת כעת. כי אנחנו מדינת היהודים, ויש לנו אחריות כלפיי אחינו אחיותינו בגולה. אנו פועלים חזק: פרויקט תגלית (אני מכהן כיו״ר תגלית) מביא רבבות צעירים לביקור ראשון בישראל בכל שנה; פרויקט בקמפוסים: כ-20,000 סטודנטים יהודים בעולם לומדים יהדות וציונות; חינוך יהודי: משרד החינוך מסייע בתכנים ובשיטות הוראה של השפה העברית, יהדות וציונות; מומנטום עם JWRP ("תגלית" לאמהות – נפלא ממש); פרויקט מסע: צעירים יהודים מגיעים לעבוד בישראל למשך שנה.

בתשובה לגולשת שכתבה"נראה לי שעדיף את כספי המיסים שלנו להשקיע קודם כל באזרחי ישראל, שמשלמים אותם", ענה השר בנט: 
מבחינתי, זהו פרויקט הצלה לאומי ואעשה כל שביכולתי, כשר התפוצות, על מנת לשמור על יהודי העולם.  כי נצח ישראל לא ישקר. אסתר יקרה, אני חלוק עלייך. 
מה שאת טוענת היא טענה לגיטימית, שאגב, הועלתה בזמנו בממשלה על ידי יאיר לפיד שהתנגד כשר האוצר להקצאת כספים לתפוצות. 
אינני מסכים לה
לתפיסתי, מדינת ישראל היא גם מדינה של אזרחיה אך גם מדינת יהודי כל העולם. 
יש לנו ציווי לשמור על כל יהודי באשר הוא. 
ולכן, עלינו להשקיע כספים מתקציב המדינה בפרויקטים כמו תגלית, מסע ופעילויות כמו זו שהיתה השבת. 
זו תפיסתי הברורה. ואני פועל לאורה.
אגב, בויכוח אז עם לפיד, עמדתי התקבלה ואכן השקענו עשרות מיליוני שקלים למען התפוצות
לו זה תלוי בי הייתי מגביר את ההשקעה של ישראל. 
משך 100 שנה הם תמכו בנו, תורנו לתמוך בהם.