ח״כ רחל עזריה (כולנו) בקריאה לנבחרי הציבור החרדים: ״הפסיקו את ההפגנות, יש לכם אחריות״

בתום יום סוער במסגרתו נעצרו עד שעות הערב לפחות כ-120 מפגינים בהפגנת הפלג בירושלמי נגד גזרות הגיוס ומעצר שני עריקים, פנתה חברת הכנסת עזריה ממפלגת כולנו אל מנהיגי הפלג בבקשה להרגיע את הרוחות ולגנות את המהלכים האלימים כנגד חובת הגיוס המוטלת מכוח החוק.

היום (ה') הכריזו חברי הפלג הירושלמי החרדי על "יום זעם" בעקבות מעצרם של שני עריקים, חסמו מוקדי תנועה שונים בירושלים, הציתו פחים וקראו קריאות אלימות נגד הגיוס. לאחר עימותים עם המשטרה נעצרו כ-50 מפגינים. 

בעקבות האירועים יצאה חברת הכנסת עזריה (כולנו) בקריאה ישירה למנהיגי הפלג, ובו אמרה:  "לא ייתכן שתושבי ירושלים ואזרחי המדינה יסבלו בגלל ההפגנות האלו.  יש דרך למחות והיא לא דרך חסימה לא חוקית של צירים ביום עמוס כמו חמישי בערב. ועל מה ההפגנות האלו? נגד החובה הבסיסית המושתת על כל בן ובת 18 בישראל – להתייצב בלשכת הגיוס ולקחת חלק בנטל. כיום עבור צרכי הביטחון של מדינת ישראל נדרש גיוס של חרדים וגם הרחוב החרדי המתון מבין זאת. את השם הרע המפגינים מוציאים לכלל המגזר החרדי, מה גם שזה ממש חילול ה'. זהו מהלך שאינו לגיטימי בעיני כלל המגזר החרדי, הרוב המתון דומם גם אצל חרדים. על נציגי הציבור החרדי, הרבנים וחברי הכנסת, יחד עם משטרת ישראל לפעול על מנת להפחית את הפגיעה במרקם החיים של תושבי העיר והמדינה.״