הצבעה: מוסדות חרדים שלא מלמדים ליבה יתוקצבו על ידי המדינה

ביום שלישי ה2.8.16, בשעה 3:50 לפנות בוקר, עבר תזכיר החוק של שר החינוך נפתלי בנט המהווה עוד מסמר בארון הקבורה של רפורמות "יש עתיד". 
התזכיר למעשה מבטל את חובת לימודי הליבה שחלה על מוסדות חרדים, ומאפשר לשר החינוך לתקצב אותם כראות עיניו. כל הפרטים כאן

ביום שלישי השבוע (2.8.16), בשעה 3:50 לפנות בוקר, מליאת הכנסת אישרה את תזכיר החוק של שר החינוך נפתלי בנט, המאפשר לו לפטור את מוסדות החינוך החרדים מחובת לימודי ליבה.

לפי החוק שהיה קיים עד היום, כל מוסד חינוך בישראל- חילוני, ממלכתי-דתי או חרדי- מחוייב ללמד בין 10 ל-11 שעות שבועיות במקצועות כמו מתמטיקה, אנגלית ומדעים. מוסד שלא יעמוד בחובה זו- תקציבו יפגע משמעותית. חוק זה, שהיה חלק מרפורמות "יש עתיד" שהושגו בממשלה הקודמת, עוד לא נכנס לתוקף. כעת, הודות לשר החינוך- הוא גם לא יכנס.
 
 תזכיר החוק עבר בהליך בזק- במסגרתו נקבע פרק זמן של עשרה ימים בלבד (להגשת הסתייגויות) מרגע הגשת החוק ועד עלייתו להצבעה במליאה, 

כמו כן, התזכיר מעורר התנגדויות רבות מתוך הציבור החרדי- בהווה ובעבר. ישנו ציבור נרחב של יוצאים בשאלה המתנגדים נחרצות להחלטה זו, לאור טענתם כי המחסור בלימודי הליבה היווה מכשול מרכזי בבואם להשתלב בעולם החילוני. גם בקרב הציבור החרדי כיום החוק מעורר התנגדות- מתוכו רבים מעוניינים בלימודי ליבה.

תזכיר החוק המלא מופיע כאן 

אז איך הצביעו הח"כים והח"כיות שלכם/ן?