חברי כנסת סיעות חקיקה והצבעות
  • דיון במליאת הכנסת על שלילת תקציבים למוסדות חינוך המפלים תלמידים ותלמידות על רקע עדתי

    ביום רביעי ה-15.2.2017 הצביעה מליאת הכנסת על הצעות חוק של ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) וח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) המיועדות לשלילת תקציבים ממשלתיים ממוסדות חינוך המפלים תלמידים ותלמידות על רקע עדתי. זאת, על מספר מקרים שהתרחשו עם פתיחת שנת הלימודים תשע"ז, בהם תלמידות ממוצא ספרדי לא התחילו את שנת הלימודים, מאחר שהסמינר לא הסכים לקבלן ללימודים. הצעת החוק נפלה ברוב של 43 נגד הצעת החוק, אל מול 38 ח"כים שתמכו בהצאה.

    הצעת החוק נפלה על רקע הצבעות כנגד החוק של חברי הכנסת משתי המפלגות החרדיות, יהדות התורה וש"ס. למרות גינויים חריפים שנשמעו מצד חברי הכנסת של ש"ס בדבר האפלייה הקיימת במוסדות החינוך של המגזר החרדי.
    תקציר...
  • הצבעה: מוסדות חרדים שלא מלמדים ליבה יתוקצבו על ידי המדינה

    ביום שלישי ה2.8.16, בשעה 3:50 לפנות בוקר, עבר תזכיר החוק של שר החינוך נפתלי בנט המהווה עוד מסמר בארון הקבורה של רפורמות "יש עתיד". 
    התזכיר למעשה מבטל את חובת לימודי הליבה שחלה על מוסדות חרדים, ומאפשר לשר החינוך לתקצב אותם כראות עיניו. כל הפרטים כאן
    תקציר...
  • הצבעה: להכניס ללימודי הליבה לימודי יהדות ומורשת ישראל


    להעביר את הצעת החוק לוועדה - הצעת חוק חינוך ממלכתי (תיקון - לימודי יסוד ביהדות ומורשת ישראל בבתי הספר), התשע"ד-2014

    מהות החוק:
    "חוק חינוך ממלכתי, מפרט את מטרות החינוך הממלכתי. בין המטרות: לחנך אדם להיות אוהב אדם, אוהב עמו ואוהב ארצו, אזרח נאמן למדינת ישראל, המכבד את הוריו ואת משפחתו, את מורשתו, את זהותו התרבותית ואת לשונו; להנחיל את העקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת ישראל ואת ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולפתח יחס של כבוד לזכויות האדם, לחירויות היסוד, לערכים דמוקרטיים, לשמירת החוק, לתרבותו ולהשקפותיו של הזולת, וכן לחנך לחתירה לשלום ולסובלנות ביחסים בין בני אדם ובין עמים; ללמד את תולדות ארץ ישראל ומדינת ישראל. בפסקה (4) נכתב: ללמד את תורת ישראל, תולדות העם היהודי, מורשת ישראל והמסורת היהודית, להנחיל את תודעת זכר השואה והגבורה, ולחנך לכבדם.
    מוצע לחייב את שר החינוך לקבוע את תכניות הלימודים בבתי הספר הרשמיים, בהתאם למטרות החינוך הממלכתי המופיעים בסעיף 2 לחוק. כמו כן, כמדינה יהודית עם מורשת, תרבות ומסורת, מוצע לכלול בתכניות היסוד שבמערכת הלימודים, את המטרות שבסעיף 2(4) בהיקף שלא יפחת מ-25%.".

    ההצעה נדחתה ברוב של 31 נגד 4 בעד ו-0 נמנעים.
    תקציר...
  • ועדת החינוך: הצעת חוק יום לציון הפליטות היהודית ממדינות ערב


     ועדת החינוך התכנסה היום על מנת לדון בהצעת חוק לציון היציאה והגירוש של היהודים מארצות ערב ואיראן, התשע"ד-2014, הכנה לקריאה ראשונה. יוזם הצעות החוק הוא חבר הכנסת שמעון אוחיון. 
    בסיס ההצעה מבקשת לציין את יום הפליטות, גם את הגירוש וגם את היציאה כי לא בכל מקום גורשו. הרעיון הוא גם לציין ולקיים טקסים מרכזיים. כמו כן הנקודה השנייה היא שנוכל באמצעות משרד החוץ להגביר את המודעות בקשר לסוגיית הפליטים היהודים מארצות ערב. 
    בסיום הישיבה נערכה הצבעה על הצעת החוק- ההצעה עברה קריאה ראשונה פה אחד.
    להלן עיקרי הדברים
    תקציר...
  • ועדת החינוך, התרבות והספורט אישרה את ביטול "חוק נהרי" לקריאה שנייה ושלישית

    כיום, לפי "חוק נהרי" (תיקון מס' 7 לחוק חינוך ממלכתי), רשויות מקומיות מחויבות לממן מוסדות חינוך מוכרים לא רשמיים בשיעור של 75% מהמימון הניתן למוסדות חינוך רשמיים, עם אופציה למימון של 100%.  
    ביטול "חוק נהרי" מבקש לשנות את המצב כך שרשות מקומית לא תהיה מחויבת למימון זה.


    תקציר...
  • הצבעה: שימור הסטטוס קוו בישראל

    להעביר את הצעת החוק לוועדה - הצעת חוק-יסוד: שימור הסטטוס-קוו בישראל
    להצעת החוק המלאה - לחץ/י כאן

    הצעת החוק נפלה ברוב של 48 נגד ו9 בעד.
    מהות החוק:
    בשנים האחרונות ישנה זחילה מתמשכת וכרסום מעמיק בסטטוס קוו. דוגמת השמירה על השבת שבעבר הלא רחוק לא העזו לחללה, הניסיונות לפגוע במערך הנישואין והגיור מכפי שנהג עד כעת, הכשרות ועוד. וכעת, האיום חלילה, על ההסדר שפעל במשך למעלה משישים שנה בנושא הסדרת מעמדם של הישיבות ועולם התורה.
    כאמור, לאור הפרצות הרבות שיש בסטטוס קוו, יש לעגן את המצב בחקיקה.
    תקציר...

על מה מדובר?


מערכת החינוך בישראל, על מסגרותיה השונות והמגוונות, היא בבת עינה של החברה ישראלית. עליה לאפשר לכלל התלמידים והתלמידות הלומדים בה, יהיו אשר יהיו, לרכוש את היכולות הנחוצות על-מנת להתקדם ולהתפתח מבחינה אישית ולהשתלב בעתיק בשוק העבודה של מדינת ישראל. כדי לממש זאת, יש ליצור דרישות סף בסיסיות שיחייבו את כל מסגרות החינוך, תוך שמירה על הייחודיות והתכנים של כל אחת מהן.
כמו כן, באמצעות תקציבים, חקיקה ותקנות שונות, יש להנהיג מדיניות המחלקת את המשאבים בין כל מערכות החינוך והמסגרות המגוונות באופן שווה.



תנאי שימוש
עקבו אחרינו בפייסבוק עקבו אחרינו בטוויטר הירשמו לניוזלטר צרו קשר